torek, 17. maj 2011

Gredica malo drugače

Po dolgem branju raznih virov, sem skoraj že prepozen za pridelavo zelenjavce.

Ampak vseeno, gremo na delo!

Pod starim vrtom sem zravnal kos zemlje, ki je bil precej nagnjen. Predvem zaradi lažje hoje okoli nove gredice in lažjega pobiranja zelenjave. Prej je bil na tem mestu postavljen mali rastlinjaček, ki pa je počasi razpadal, zato sem ga odstranil. Na njegovem mestu je bilo še nekaj radiča, katerega sem se tudi odločil pozabiti.

Tako je bilo pred izdelavo nove gredice.

Po mučnem in dolgotrajnem kopanju in ravnanju s krampom, (sem že povedal, da mi kopanje ni ravno pri srcu?) sem končno nekako uspel narediti osnovo za mojo novo gredico. Moram povedati, da je bila zemlja izredno trda in zbita. Ni mi jasno, kako je sploh kaj rastlo v njej. Bravo narava!

Robove gredice sem obložil s kamnom, ki mi je ostal od kopanja po parceli, na tla pa sem naložil ostanke trave in nanj položil karton. Zakaj karton? Zato da plevel nima svetlobe in ne bo rasel v moji gredici, ha. Pod karton sem natresel za kakšna dva cm konjskega gnoja. Upam, da bo všeč deževnikom in mikroorganizmom in da bodo malo zrahljali zemljo pod kartonom. Karton sem dodobra namočil z vodo.

Osnova za gredico z naloženim kartonom, pod njim je konjski gnoj

Na karton sem spet nametal cca. dva cm konjskega gnoja (hvala sosedu za brezplačni gnoj). Če se bodo razna bitja hranila pod kartonom, naj se pa še nad kartonom.

Sem že omenil, da je na parceli veliko pomanjkanje zemlje? Kamorkoli zakopljem, je le od 10 - 30 cm zemlje (večinoma zbite ilovice), pod njo pa sama skala. Kako naj torej kaj gojim, brez vložkov v nakup kvalitetne zemlje? Bom poizkusil z minimalno zemlje, pa da vidimo kaj se bo izcimilo. Kaj če bi namesto zemlje uporabil slamo? Ali bo kaj rastlo v njej? Ne vem, ampak lahko poizkusim, kaj mi pa drugega preostane?

Torej sem se odločil za slamo, ki jo je prijatelj hotel zavreči, ker se je nehal ukvarjati z živinorejo in jo je imel še nekaj na zalogi.
Slamo sem naložil na karton in jo namočil toliko da se je ob stisku obnašala kot spužva.

Močenje slame, potrebno je dobro namočiti!

Nalagal sem plast slame, nato plast sveže pokošene trave, pa spet slama, pa trava in še enkrat slama. Vsako plast sem dodobra namočil tako, da sem naredil dobro namočeno slamnato torto. Upam da bodo bitjeca uživala ob predelavi torte in jo eventuelno spremenila v kompost. Seveda to ne bo tako hitro, ampak sčasoma upam , da se bo zgodilo.

Na koncu sem na vso slamo naložil še kompost, ki sem ga pridelal lani, v kupljenem poceni kompostniku. Ker ga je bilo premalo, da bi pokril vso slamo, sem na vrh potresel še zemljo in do konca obložil s kamenjem. Hvala bogu, da se ga znebim.

Takole pa izgleda malo drugačna gredica. Na njej je zasajen paradižnik, kolerabica, solata, paprika, brokoli, grah, redkvice korenje in bučke. Toliko različnih stvari na tako mali gredici uh. Vse je zasajeno zaradi testiranja. Ali bodo semena skalila? Ali bo paradižnik dozorel?...


Trudil se bom sproti objavljati vse spremembe.

Smrt travi!

1 komentar:

  1. kot kaže, je blog žal zamrl..ali se je tole s slamo in kartonom obneslo?

    OdgovoriIzbriši